scania-autobus

Autobusy a autokary Scania Touring se představují s plynovým pohonem

Společnost Scania je proslulá širokým sortimentem nízkouhlíkových variant pohonu a v tomto trendu nyní pokračuje uvedením LBG/LNG verze vozidla Scania Touring. Hnací ústrojí, které funguje na zemní plyn, bioplyn nebo jejich směs, umožňuje hladký přechod na bioplyn, takže představuje cirkulární a ekonomicky životaschopné řešení pro udržitelnost dnešní dálkové dopravy.

Autobusy a autokary na plyn představují pro řadu dopravců velmi zajímavé řešení, které podporuje udržitelný rozvoj se zohledněním ekonomických aspektů.

„Nová varianta vozidla Scania Touring na LBG/LNG je skvělou volbou pro provozovatele expresní autobusové a dálkové přepravy, kteří chtějí být udržitelnější a obejít se přitom bez masivních investic nebo negativního dopadu na provoz,“ říká Carl-Johan Lööf, vedoucí produktového managementu v oddělení řešení pro osobní dopravu společnosti Scania.

Přečtěte si také:  Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Nová varianta se dodává s 13litrovým plynovým motorem, který má výkon 410 koní (302 kW) a točivý moment 2000 Nm, a s účinností, která uživatelům umožňuje snížit náklady na palivo. Se standardně dodávanou nádrží má dojezd větší než 1000 km.

„Tento produkt vám poskytne výkon, točivý moment a dojezd ekvivalentní autobusu nebo autokaru s dieselovým motorem, přičemž reálně snižuje hladinu hluku a zajišťuje nižší provozní náklady. Když k tomu připočteme příspěvek používání bioplynu k udržitelnosti, jde o skutečně vynikající řešení,“ vysvětluje Lööf.

LBG/LNG Scania

Ve stlačené formě se bioplyn již dlouho používá k pohonu městských a příměstských autobusů a společnost Scania v tom vždy byla průkopníkem. V posledních několika letech umožnil technologický pokrok plyn ochlazovat a transformovat na kapalinu s vysokým obsahem energie – LBG/LNG, což z něj dělá životaschopnější řešení pro těžká komerční vozidla obsluhující dálkové trasy.

„Bioplyn může hrát klíčovou roli v dekarbonizaci těžké nákladní dopravy, zejména na dlouhé vzdálenosti. Infrastruktura pro výrobu paliva a čerpací stanice se za mohutných investic nadále rozšiřuje a Evropa v tom nezůstává pozadu,“ říká Jonas Strömberg, obchodní ředitel společnosti Scania pro udržitelnou dopravu.

Bioplyn je bezfosilní a obnovitelné palivo, které z hlediska celého palivového cyklu („od zdroje ke kolu“) zajišťuje snížení emisí CO2 oproti dieselu až o 90 procent a poskytuje i další výhody z hlediska udržitelného rozvoje. Prostřednictvím lokální výroby paliv mohou města a obce vytvářet pracovní místa a řešit místní problémy s odpadem a při tom všem ještě zvýšit energetickou bezpečnost a vracet uhlík a živiny zpět do půdy.

„Tato řešení jsou skutečně cirkulární a myslím, že náš 13litrový plynový pohon je nejudržitelnější a nejživotaschopnější volbou na trhu pro provozovatele dálkové dopravy. Je ekologický, tichý, inteligentní, a co je možná nejdůležitější, je okamžitě k dispozici, což provozovatelům dálkové dopravy umožňuje udělat obrovský krok směrem k udržitelné dopravě,“ uzavírá Strömberg.

Scania vyvíjí plynové motory už od začátku 20. století. Díky možnosti provozu na zemní plyn i bioplyn jde o ideální nástroj pro přechod k udržitelnějšímu bioplynu. Flexibilitu dále zvyšuje skutečnost, že tyto motory mohou běžet na zkapalněný i stlačený plyn. A protože plynové motory Scania nepotřebují žádná aditiva, nejsou závislé na jejich dostupnosti.

Přečtěte si také:  Objem bio LPG dodaného na český trh výrazně roste. Řidiči budou tankovat autoplyn s 20% podílem obnovitelného biopropanu

Nová varianta pohonu pro vozidlo Scania Touring rozšiřuje současné portfolio plynových řešení společnosti Scania pro segment dálkové dopravy, které zahrnuje autobusy a autokary zkonstruované ve spolupráci s externími výrobci karosérií, jako například Scania Beulas DD LBG/LNG nebo vůz Scania Irizar i6S Efficient LBG/LNG, představený na loňském veletrhu Busworld.